lookdownaroad -

Barn har fantasi och den fantasin är inte pastellfärgad och barnsäkrad.

2010-08-11 @ 14:06:23
Har flytt verkligheten.
I illusionen lever jag med en lånad hund som är fästing-sjuk.
Vampire Weekend är med.
Solen skiner.
Livet är underbart.
Ensamheten är trygg.
Det finns olika sorters ensamhet, vissa människor kan ju vara helt ensamma och då kanske det inte är så kul att känna sig ensam. Men den härliga ensamheten är den jag vill skriva om.
Att vara ensam ibland är faktiskt bland det skönaste som finns tycker jag. Just nu har jag en ensam vecka på mitt landställe och min enda kompanjon är en hund. Världens sötaste och snällaste hund. Jag vaktar honom och lever ensamt. Det är fantastiskt!
Jag filosoferar över livets alla olösta gåtor och går runt och pratar lite för mig själv. Mina kära föräldrar kommer såklart hem på kvällarna. Då lagar vi mat och sitter i våra fina nya soffor. Precis vad man vill göra de sista sommarlovs dagarna på det näst sista sommarlovet.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:


E-postadressen: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0