lookdownaroad -

Helt utan varning slutade alla läsa bloggen om en annan 17årig flicka som skriver om sitt liv i en snöfylld stad...

2010-12-05 @ 16:39:46
Nu sitter jag här igen. Som så många gånger förut. På söndagen. Dagen då verkligheten kommer ikapp en.
I torsdags tänkte jag "nu jävlar ska jag göra den där oklara idrottsskiten så jag slipper sitta på söndag och önska att jag kunde gå på bio eller se en bra film eller bara peta bort lite grejs ur örat". Då var klockan runt halv ett. Min rödhåriga vän Olga sa att hon skulle göra idrottsskiten. Vi tänkte samma tanke och det är ju bra. Vi går upp och blir lite lagom sura på den dryga bibliotekarien, men vi får våra datorer och sitter och går ner för två långa trappor.
Men gör vi någon idrottsskit? Nej, vi fastnar på Facebook och tycker att folk är jävligt konstiga.
Efter ett tag så har vi suttit på Facebook och gjort det mesta utom just det vi skulle. Då känns det bra med lite kaffe. Så vi krossar gatan och sitter på kaféet med ful konst men mysig toalett. Där fastnar vi i några timmar. Och så försvann all den oändliga tiden som vi skulle ha ägnat åt vettigt pluggande. Värt.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:


E-postadressen: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0